About Me

My photo
Temerloh, Pahang, Malaysia
it's enjoyable to see everyone happy and optimist in their life. but it's more enjoyable to see everyone happy on their own big day. cheers

klik klik ^^

Followers

i love comment

Friday, August 14, 2009

cuti sekolah haritu kan... part 1


seronok bila pulang ke rumah selepas sekian lama tak menjenguk kampung halaman sendiri..ada dekat 3 bulan tak balik umah. nasib baik kali ni dapat cuti yang panjang, jadi dapat la berlama-lama kat rumah ku yg tercinta..

walapun masa balik hari tu musim buah-buahan..takder maknanyer aku nak makan bebuah tu... da boring da..ha...

abah seronok sanagt sebab pokok duarian belakang umah menjadi kali ni... pokok doyan tu abah yang tanak mendiri masa aku umor tiga taun dulu, semasa mula2 pindah ke jengka 12 ni...
beasu bapak buah nyer ha... tak cayer.. aku letak kunci moto kat sebelah supaya korang dapat wat perbezaan k...


~sumpah! lau tak kene paksa aku takmo pon makan ni.hehehehe...besau kan kawan2.. erk..cawan kecik kat sebelah tu telah membuat celah jariku luke...huhuuhu


dek kerana ingat janji pada ex lanlord pasal nak bagi buah salak kat beliau, takla aku gigih mencari buah hutan tu kat belakang umah... buah salak ayah aku ni sangat manis dan rapuh sebab segar dari pokok dan dituai sebelum terlalu masak.bila terlalu masak, buah salak ni akan jadi manis2 kelat..dan tak berapa rangup lagi... hati2 la korang bile beli yang tepi jalan tu...


~amir, amik gambar kakngah cepat!!


~banyk duri wooo... buah ni free untuk orang yang datang umah aku... tapi lau nak beli, tetap dijual yer.. pada harga yang sangat competitive. rm5 per kilo saja....




~aku dah nak balik dungun soknyer... so, bapak aku pon gigih memanjat pokok duku(juga di belakang umah) "dah la abah..kgn mik banyak2..bukan nak jual pon..."


~ko nak control emsem yer dik?




~lebat buahnyer... untuk pengetahuan, pokok ni rendah jer.. tp puas kene bertangga bagai. hehhehehe.. enjoYY~~~

2 comments:

aku dan sesuatu.. said...

waa..aku gi sane,xdpt mkn durian pun..huhu..cousin,apsal xajak aku skali...

cz said...

cousin... nanti dtgla umah kiter... leh sembang banyak3