About Me

My photo
Temerloh, Pahang, Malaysia
it's enjoyable to see everyone happy and optimist in their life. but it's more enjoyable to see everyone happy on their own big day. cheers

klik klik ^^

Followers

i love comment

Friday, October 2, 2009

Marathon Jamuan Raya

do not simply quote any words or download any pictures from my blog. you have to seek for my permission or at least give me a notification. your cooperation is much appreciated.tq!


~Majlis Perbandaran Dungun
~10 pagi-2 petang
~bersama abang wan



~memula sampai. ni first station... air soya cincau.. bagus sangat pakcik ni..





~i told you.. mesti la ada gambar poyos sekeping dua kan.harus lah..



~stesen seteusnya pegi kat stesen kebab. aku amik separuh jer..tp abang wan amik seketul. then, pergi kat stesen murtabak amik separuh murtabak.. abang wan pon sama gak. takder gambor sbb tgh rakus .muehehhahahaaa..


~ni di antara stesen yang ada.. stesen sate membakar 4500 cucuk sate ayam dan daging. tp sekali ambik leh 3 cucuk shaja.harap maklum.. kat sini aku amik 3 cucuk sate ayam dan kuah kacang, rasa sekeping kuih raya dan amik rendang ayam sikit.hahahhahaaa..





lagi dan lagi lagi..
~stesen mee sup, bihun sup dan nasi air.. waaah...





~ni la yang aku amik.. kecik jer magkuk ni. aku amik mee sup. buh kacang, daun sup, daging dia lembut tau.
 tak dilupakan ikan masin..




~alahai.. kempunan abang wan. steamboat cepat jer sold out. padahal baru kul 12 camtu..erm...

baju itam: amacam?kite kena refiil ni.. kang budak yang pakai tudung kalerful tu mengamuk
baju biru : erm.. betul gak tu..cuak gak aku.. camne ni..
baju itam tulisan merah : ok2 aku tgh berfikir ni... kiter refiil la balik jap2 ag dlm kul 1.

ps* dialog telah diubah suai untuk keadaan semasa.




~next station, ayam posing. ehh.. pusing la... amik bahagian peha... pastu.. amik ais kerim paddle pop.. ho yeah!








~oke2... ni antara stesen lain yg ada kat situ.. seksyen mee kari.. erm..teringin nak makan.. tp perut save untuk minatang lain plak..kukuikui... masa ni, mee kari da dekat nak sold out.huuu..

















~abang yang baju raya putih berspek mata itam tu cbuk amik gambo dgn aku masa aku tgh nyanyi lagu raya pulanglah-aisyah..hehehhehe..peminat aku tu.. ooo..pandai ek ko pakai spek itam.. kang bini ko nampak, nyaknye jer..hahhah
 














~ada plak yang request nak berduet lagu raya ngn aku. lagu Seloka di Hari raya amenjadi pilihan hati beliau.hhahahaaaa..credit to abg wan.. thanks sbb sudi amikan gambor aku tgh menggilo..hahhaa














 ~ha..makcik ni la.. baik sangat orangnya.. semua yang menjalankan perniagaan di sini aku kira yang terbaik di dungun. lau tak, takkan nak masak untuk ramai2 org kat cini kan kan kan dan takkna senang2 jer MPD nak bagi tender.. siap ada tulis lagi kat stall dia ni, semua bhan minuman di buat guna air didih.. bagus sangat.. so, aku pon tanya la kayner dia salu beroperasi ..sam aad akat pasar hari khamis atau kat jalan melati.. tp beliau ckp berniaga kt pasar malam balakang skolah ungku omar.. katner aku pon tak tau. tak rajin dgr lagi.  


aku : makcik menjual katner salu? pasr khamis ker?  
makcik : taklah, kat belakang skolh bla bla bla..  
aku : owh..leh la g ctu beli soya ni..  
pakcik : tp kami meniaga dua jam jer (dari kul bapa ntah aku ak amik perhatian plak)

why dua jam? semua orang kat stall beliau tertanya2..

tp jawapamnnya dibiarkan tergantung. kalau korang, pikir knp? 1 sbb aior soya beliau sold out? 2 sbb tu jer tempoh pasar malam tu bukak?> atau ada sbb lain? tp bagi aku, aku percaya yang pak cik dan makcik ni memang orang yang baik2, serta pecaya rezeki tuhan ada di mana2.. aku pecaya mereka beranggapan rezeki tuhan tidak boleh tamak, dan agih2kan rezeki kepada yang lain.

mengenangkan rasa air soya cincaunya yang lazat, berani aku kerat jari yang dlm tempoh 2 jam tu cukup untuk beliau menghabiskan stok yang ada malah mungkin ada yang kempunan tgk pasangan suami isteri ni, bungkus barang bersiap untuk pulang setelah cukup '2 jam' mereka. aku percaya mereka cukup ikhlas dalam menjalankan perniagaan. lihatlah air wajah makcik ni yg sentiasa tersenyum... sambil membungkus air tu, beliau asyik tersenyum dan berikap ramah..
dialog makcik tu antara berikut:  

1: nak berapa?sebungkus ya? (sambil senyum)
2: kejap ya.. owh, nak sebungkus lagi ya? (sambil senyum..)

dan apabila kau cakap nak amik gamabr beliau, beliau pon cakap, "malulah makcik..." sambil senyum gak..

abg wan: bertuah pakcik tu dpt isteri macam ni.. ps* teringat masitah bila lihat muka makcik ni...
majlis sampai kul 2 petang, tp kami berangkat pulang pd pukul 1 petang dengan menu terakhir aku, nasi dagang, buh daging salai, keropok, ala..bahan2 nasi kerabu, dan tak dilupakn seketul ayam nasi minyak. air gas, F&N.. pueh hati makan...hahhahaa..lallalaaaaa...


pastu, aku ngn abg wan pergi kelas kul 2- 4 petang.. kelas relationship marketing. pn Muhazita ajak pula beraya rumah dia petang jumaat. insyaallah...






~rumah pun Rusnah(lecturer service marketing)
~5 petang(semayang asar dulu la wei..)
~bersama abg wan, raihah dan na.



~tak banyak gambar yang di ambil.sbb cbuk makan gak.. antara menunya, nasi dagang, laksa.. sedapnya laksa.. puding cocktail, air oren, tembikai..dan kueh2 raya.. thanks puan..n mebi kali terakhir datang rumah puan... sbb lpas ni da praktiksl..erm...





next station is rumah puan haslenna hamdan. beria sgt puan has ajak aku beray umah dia. so, aku pegila walaupon ms tu da pukul 630 petang dan ujan rintik2.. lgpun, puan rusnah kirim nasi dagang kat puan has.

 
~rumah puan haslenna Hamdan
~630 petang
~bersama abg wan, ha dan na
~rumah baru puan has sangat cantik..jus few blocks away dari her rented house.





~her feature wall is pertonas green.. this is ha and na




~look, how colurfull i am. hahahaa ..with puan has, my product management lecturer.




~she serve us with sate. yeay me!, nasi himpit kuah kacang, kueh raya (bluberry tart is my favourite) air
 lychee dan buah duku.. wah...sgt seronok tau..



alhamdulillah..lebih kurang 715 petang, kami berangakt ke masjid biru, semayang maghrib di sana dan erus jer jalankat pasar malam khamis..woh.. penat gile rtawu..



No comments: